Actueel!  Spirituele Healing Werkt!   Spirituele of Energetische Healing (verder healing genoemd) verbetert drastisch de symptomen bij chronische ziekten, zo heeft een tweejarige studie aangetoond.  De studie, de grootste in zijn soort, is de eerste grondige wetenschappelijke studies die aantoont dat deze vaak verguisde behandeling de gezondheid verbetert.

Het omvatte 200 patiënten met moeilijk te behandelen darmproblemen met inbegrip van het prikkelbare darm syndroom, de ziekte van de Crohne en Colitus. De ene helft werd behandeld met enkel conventionele geneeskunde, de andere helft met healing therapie naast hun conventionele behandeling

Tijdens de zes maanden durende proef werd door de onderzoekers het pijn niveau, de kwaliteit van leven en het welzijn van de patiënten gemeten. Men concludeerde dat de aan conventionele zorg toegevoegde healing aanzienlijke een verbetering liet zien die ruim zes maanden aanhield.

Dr. Sukhdev Sing, gastro-enteroloog aan het van Good Hope Hospital zei: “Ik weet niet hoe het werkt, veel studies evalueerden de effectiviteit van healing, echter dit is een van de eerste die is uitgevoerd volgens een correcte en zuivere wetenschappelijke discipline.”
De therapie werd uitgevoerd door een genezer die helende energie kanaliseerde, “met-/of, zonder aanraking”.

Vervolgens wilden de onderzoekers van de Birmingham Medical School en Good Hope Hospital, zien of healing therapie ook de gezondheid verbeterde van patiënten met andere resistente gezondheidsklachten, zoals b.v. Fybromyalgie en (CVS) Chronisch Vermoeidheids Syndroom.

De bevindingen van de studie zullen worden gepresenteerd op de Verenigde Europese maag-darm-week in Wenen. De resultaten worden gepubliceerd in het Europees tijdschrift voor integratieve geneeskunde en in
een boek “Healing in á Hospital”.

O.a. wordt in het boek melding gemaakt van de genezing m.b.v. healing van Michael Flatley, de Iers-Amerikaanse schepper van “Riverdance” die nauwelijks kon lopen na een virusinfectie.
Zie een filmpje van hemzelf op YouTube. https://www.YouTube.com/watch?v=-p88HJTvibU

Bron: Lucy Johnston, gezondheidsredacteur bij Sunday Express 20-05-2018

Maandag 28-5-2018  was op TV in 2Doc: Hypnose op recept: Tientallen ziekenhuizen waaronder het AMC werken met hypnotherapie om o.a. het prikkelbare darmsyndroom te behandelen.

Wij zijn ervan overtuigd dat bij chronische klachten, met healing, meditatie en hypnotherapie dikwijls een goed resultaat kan worden bereikt.

Note: De uitgangspunten van Integratieve Geneeskunde zijn de volgende:
• Het belang van de relatie tussen de arts, therapeut en patiënt
• De wisselwerking tussen lichaam en geest
• Het belang van preventieve zorg
• De openheid tegenover complementaire vormen van geneeskunde voor zover deze bewezen doeltreffend zijn